Dívala se na červené desky svého diplomu. S vyznamenáním. Tak to přece nemůže být hloupá. Studium by mělo přinést své ovoce. Dostat teorii do praxe.
Trochu ekonomie snad nikoho nezabije.
"Studenti. Dnes si řekneme něco o krizovém managementu. Ten řídí firmu v době krize, vyhodnocuje tuto situaci a snaží se vytvořit preventivní opatření, aby ke krizím nedocházelo. Přednáška se koná tady a teď.
Rozume, Srdce a Duše, posaďte se. Omluven není nikdo."
"Pojďme analyticky vytvořit krizový plán. Využít Winterlingovou krizovou matici, Paterovo pravidlo. Prognózování. Zajímavý, ano studenti - velmi zajímavý bude návrh cílů - SMART, o technice scénářů snad ani nemluvě."
"V našem ukázkovém příkladě krizový plán nebyl vytvořen. Chyba. Nebyli jsme připraveni na to, co a jak dělat v případě krize. Přitom jsme se několikrát ocitli v typických krizových situacích - provozní nehodě nemocí, povodní slz, požáru lásky, úniku nebezpečných myšlenek, znečišťujících slov, výpadku dodávek pochopení a pozitivní energie."
"Krizová matice, studenti, nám ukazuje pravděpodobnost rizika v daném čase a účinky rizika na organizaci."
"Pravděpodobnost byla dost velká" odpověděl po pravdě Rozum. Teď to vidím. Dopady jsou pak negativní, ohrožující a zničující.
"A tak se taky stalo" řeklo tiše Srdce.
"Paterovo pravidlo platí nejen v organizaci, ale i v běžném životě, "20% příčin způsobuje 80% výsledků". Studenti, je potřeba soustředit se na podstatné věci - kritických 20%, které způsobují 80% možných efektů."
Duše se snažila zalézt až do zadních lavic.
"Teď to přijde" říkala si zoufale. Podle skript bychom měli probírat Prognózování. Zabývat se budoucím vývojem Života založeným na racionálních způsobu předvídání.
"Ach jo, copak já Duše dokážu uvažovat racionálně?" Teda to bude fuška.
"Cvičit, cvičit, cvičit" hřímal před katedrou pan profesor. "Nezapomeňte, těžko na cvičišti, lehko na bojišti".
A tak si Duše poslušně kreslila svou SWOT analýzu svých slabých a silných stránek, hrozeb i příležitostí. Profesorova slova nešla přeslechnout "Neopisovat, prosím. Vidím Vás".
A nyní, milí studenti. Malá přestávka. Po ní bude následovat SMART. Vytýčení cílů.
Na univerzitní chodbě bylo rušno.
Rozum, Srdce a Cit usrkovali svou kávu z automatu.
"Ty jo, to je dneska nářez, co? A profesor do nás pěkně jede. Jestli on si na nás nezasedl."
"Třeba ne" uvažovalo nahlas Srdce. "Prý je jeden z nejlepších. Asi nás fakt chce něco naučit i do praxe."
"Jdeme dovnitř" řekla Duše. "Už na nás čeká".
"SMART, milí studenti hovoří jasně. Cíl musí být specifický, měřitelný, dosažitelný, realistický a časově sledovatelný."
"Nemůžeme chtít být hned zítra zpěvákem ve vyprodané hale. Prvně zkusme zpívat si doma. Nemůžeme chtít všechno a hned. Stačí pomalu a postupně. Pokud měříme metr padesát těžko budeme nejlepším hráčem ve volejbalu. Neplánujme nereálně a na celý život. Pojďme si říct, jaký cíl máme na zítřek."
Rozum, Srdce a Duše se postavili.
"Zítra je, pane profesore Štědrý den. Náš cíl je jasný. Být spolu. Připravit si krásnou atmosféru a náladu. Nachystat stůl a pozvat k němu imaginárně celou rodinu i všechny přátele. A také všechny duše, které jsme měli rádi a jsou pořád s námi. Pak budeme rozsvěcovat to kouzelné světlo v nás všech. A jako dárek každý z našich blízkých dostane slavnostně zabaleno naší Lásku a Úsměv. Naše Odpuštění. A Pohlazení.A budeme se těšit všichni spolu na další Zítřky.
"Hmmm, moc pěkné. Je vidět, že spolu je Vám dobře" podrbal se pan profesor na hlavě.
"Nyní je potřeba probrat Techniku scénářů pro případ krizové situace nebo dalšího vývoje.A toto milý studenti, je Váš domácí úkol.
Děkuji za pozornost a přeji hezké svátky."
Než se nadáli, byli před školou.
"Zajdeme ještě posedět do naší oblíbené hospůdky?" zeptal se Rozum.
"Jasně, kámo, jdeme všichni". Šli na jisto.
Netrvalo dlouho a Rozum jako správný gentleman otevíral dveře a pouštěl dovnitř své Srdce a Duši.
A protože se setmělo, kouzelný název kavárničky "Tvůj zítřek" svítil do širokého okolí.